Ik werd van de week getriggerd door de actie van PostNL. Stuur nu een valentijnskaartje en als postzegel is een zoen voldoende. Hoe mooi. Stel je voor. Op valentijnsdag loop je naar de voordeur en op de mat ligt een valentijnskaartje met als postzegel een zoen. Je leest de kaart waarop een mooie tekst staat maar ja helaas geen afzender want ja dat is nu eenmaal traditie op valentijnsdag. Er is is dus ergens in de wereld iemand die jou leuk vindt, dat spannend vindt om jou dat direct te vertellen maar jou dit wel wil laten weten. Tja het blijft toch ieder jaar weer spannend of er wat op de mat valt……
Oké ik kan me voorstellen dat je nu denkt. Logisch, als je iemand leuk vindt maar je durft het niet te zeggen. Stuur je met valentijnsdag een kaartje. Maar ja dan ben je net zover als daarvoor. Oké, je hebt iemand gelukkig gemaakt maar ja die persoon vraagt zich nu af wie hem nu zo leuk vindt. En natuurlijk bestaat de mogelijkheid dat deze persoon heel toevallig aan jou denkt, aan jou de vraag stelt of jij dit kaartje hebt verstuurd, jij een hoofd krijgt zo rood als een boei maar uiteindelijk leven jullie lang en gelukkig.
Laat weten dat je aan iemand denkt. In het huidige digitale tijdperk is het juist goed als je iemand een hart onder de riem wil steken, wil bedanken, wil troosten of wat dan ook door een kaartje te sturen. Zo is het ook met klanten. Ieder bedrijf bestaat omdat het klanten heeft. Ieder bedrijf vindt dat ook de normaalste zaak van de wereld. Ik lever een goed product en daar mag de klant blij mee zijn. Ik vind dat je als bedrijf blij mag zijn met een klant die ervoor kiest om met jou zaken te doen en……dat mag je deze klant ook zeker laten weten. Begin eens met het sturen van een kaartje.
En ja ik ken de bezwaren van: Ik heb geen tijd, weet je wel wat dat kost en ga zo maar door. Oké ik ga je helpen. Ik heb 2 kaarten laten drukken die ik je graag persoonlijk overhandig. Dus wil jij met jouw bedrijf ook het verschil maken op het gebied van klantcontact en samen met de Klantexperience vrijblijvend kennismaken neem dan contact met mij op voor het maken van een afspraak via 06-18960007 of laat je gegevens achter op https://klantexperience.nl/neem-contact-op/
Geef een reactie