Overtref de verwachting van de gast en u heeft een ambassadeur voor het leven. Een gast bezoekt een hotel, restaurant of café om in de watten te worden gelegd.
“Van begin tot het eind een beleving om nooit meer te vergeten“
In de horeca draait alles om de aandacht voor de gasten. Vanaf het moment dat de gast binnenkomt tot het moment dat de gast voldaan en zeer tevreden huiswaarts gaat. Ieder detail telt. Echter niet iedere medewerker is zich er altijd bewust van hoe belangrijk dit is. Dat is dan ook het eerste waar wij mee aan de slag gaan. Okee, de juiste houding is er. Daarna gaan we werken aan de vaardigheden. En nee, we doen zeker niet alles. We kijken wat de medewerkers nodig hebben. Iedere dag mogen u en uw medewerkers weer gasten blij maken en samen maken we daar een ware beleving van.
Een ambassadeur van Klantexperience aan het woord:
Wij hebben een fantastische sessie gehad! Op onze 7e verjaardag van Inspire Coffee Company hadden we besloten om nog wat extra aandacht te besteden aan gastvrijheid. Ondanks dat je misschien denkt dat je alles weet, alles al perfect doet en de gast een onvergetelijke ervaring brengt, kan Wilfred je nog meer de ogen openen. Door zijn enthousiaste manier van vertellen houdt hij iedereen bij de les. Met de vele voorbeelden, filmpjes en oefeningen gaat hij zelfs verder dan alleen gastvrijheid. Hij laat de deelnemers ook nadenken over hun eigen rol, progressie en vooral ook plezier in het werk.
Misschien is het mooiste compliment nog wel dat naast dat ik het een hele leuke en leerzame sessie vind, ook mijn medewerkers er nog op terug komen. Naar mij en ook naar elkaar. Ook een paar weken later nog.
Een sessie met Wilfred is geen ‘Silver Bullit’ Die bestaan volgens mij niet. Maar het is wel een hele goede aanzet om het niveau van je medewerkers een treetje hoger te krijgen.
Kortom wil je je medewerkers een duwtje in de rug geven en ze ook een leuke ervaring bieden, neem contact op met Wilfred!
Addie Rovers, eigenaar Inspire Coffee Company
En hoe pakken we dit traject samen met u aan?
Samen bepalen we het traject dat we gaan doorlopen. We voeren een mysteryvisit uit want ervaren is tenslotte beleven. Op basis van deze mysteryvisit stellen we samen het programma samen waarbij we zowel de medewerkers als het management trainen en coachen op houding en gedrag. En daarna zijn we nog niet klaar. Dan begint het eigenlijk pas. De borging van de juiste houding en het juiste gedrag is net zo belangrijk. Wij stellen samen een borgingsplan op om te zorgen voor een blijvend resultaat. Onderdeel van dit borgingsplan is de horeca toolbox met daarin 15 concrete tools die u ondersteunen bij het scherp houden van uw medewerkers. Geïnteresseerd in wat wij voor u kunnen betekenen?