Het is dinsdag eind van de middag. Ik kom thuis na een productieve dag op kantoor. Als ik met aandacht naar vaatwasser kijk, zie ik dat ik de vaatwasser wel heb ingeruimd alleen vergeten ben om deze aan te zetten. Weet je wat, ik zet hem aan en loop even de stad in om iets lekkers af te halen. Ik pak een vaatwasblokje, plaats dit in het hiervoor bestemde bakje, stel het programma in en druk op start en doe de vaatwasser vervolgens dicht.
Een schoon vooruitzicht…
Heerlijk straks een schone vaat denk ik nog, terwijl ik bij de lokale chinees nr 17 en nr 35 bestel want ja zo ingeburgerd ben ik hier inmiddels wel. In de tussentijd wordt het luik tussen restaurant en keuken regelmatig geopend en vliegen er allerlei Chinese woorden door de lucht. Weet je, ik besteed er verder geen aandacht aan, laat ook maar. Na enige tijd is mijn bestelling klaar, loop ik rustig naar huis en geniet van een heerlijk maaltje en dan ineens een heel irritant piepje. Het zal toch niet, jawel hoor de vaatwasser. Ik blijf rustig, maar vrees het ergste en terecht. De vaatwasser is gestopt, er blijft water in staan en doet niks meer behalve dat irritante terugkerende piepje. Grrr. Nu ben ik niet echt technisch dus ik check even de garantietermijn (deze is 5 jaar) gelukkig er zit nog garantie op.
En wat nu…
Ik heb hier wel de aankoopbon voor nodig maar ja de aanschaf is toch al zeker 3 jaar geleden. Na wat telefoontjes gaat men (het is namelijk een huurappartement) op zoek naar de aankoopbon. Dit kan alleen wel even duren. Iedereen vindt het vervelend voor me. Ik heb zelf nog wel de originele offerte dus mogelijk dat Ikea mij verder kan helpen. Ik krijg een medewerkster (Jentl en dan hoop ik dat ik het goed schrijf) van Ikea aan de lijn en leg haar kort mijn situatie uit. De medewerkster luistert met aandacht en is zeer welwillend en zoekt op basis van mijn gegevens naar de bewuste documenten. Helaas kan ze mij niet verder helpen. Ik moet toch echt even wachten op de originele documenten (factuur+vrachtbrief) van de architect van mijn verhuurder. Die heeft echter pas na het weekend tijd. Tja dan zit er niks anders op dan waar nodig met de hand af te wassen en vooruit omdat het moet wat vaker uit eten te gaan.
De medewerkster van IKEA heeft echt aandacht voor mij en is oprecht met mij begaan. Ze vindt het heel vervelend maar de reparateur heeft toch echt de originele documenten nodig. En vervolgens doet de medewerkster iets wat mij verrast. Ze biedt mij een aantal dinercheques aan om bij IKEA een hapje te kunnen eten als compensatie voor het ongemak. Wow. Aandacht maakt echts alles mooier.
Geef een reactie