METEN IS WETEN
Zo de maand November zit er alweer bijna op. Een mooi moment om de balans van deze maand weer eens op te maken op het gebied van sales. Maar ja hoe pak je dat nu aan?
Door een eenvoudig overzicht (bijvoorbeeld in excel) kun je als accountmanager dit precies bijhouden.
– Aantal dagen sales
– Aantal calls
– Aantal gemaakte afspraken
– Aantal afgelegde bezoeken
Dagelijks bijhouden is de tip. Aan het einde van de maand kun je dan voor jezelf een analyse maken.
– Hoeveel calls heb ik gemaakt afgezet tegen het maximaal te behalen aantal
– Gemaakte afspraken -> doelstelling begin v/d maand
– Afgelegde bezoeken -> doelstelling begin v/d maand
En dan komt het belangrijkste. De analyse hiervan. Wat is nu de reden dat je jouw doelstellingen niet hebt gehaald of wel hebt gehaald?
En de conclusies hieruit kun je zelf wel trekken schat ik zo in.
En hoe zorg je er nu voor dat je je doelstellingen altijd behaald?
1. Stel dagelijks voor jezelf een doelstelling vast
2. Zet de activiteiten die tot realisatie van deze doelstelling leiden in je agenda met de bijbehorende tijdsbesteding.
3. Stel prioriteiten en handel eerst de activiteiten met de hoogste prioriteit af.
4. Laat je niet afleiden door allerhande zaken
– Collega’s
– Mobiele telefoon (facebook / linkedin etc.)
– Jezelf (stick to the plan)
En last but not least FOCUS.
Het klinkt allemaal heel simpel en dat is het eigenlijk ook. Maar uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat het helemaal niet zo simpel is. Het is de kunst om iedere keer jezelf scherp te houden.
Je doel is je OUTPUT (O). Je activiteiten zijn de je INPUT (I) en dit tesamen met de kwaliteit van je INPUT zorgt ervoor of je wel of niet je OUTPUT realiseert.
Heel veel succes met het dagelijks halen van je gewenste output. En natuurlijk kun je altijd contact opnemen met mij om er samen voor te zorgen dat ook jullie organisatie de opgestelde doelstellingen ook daadwerkelijk bereikt.
Geef een reactie