Een goed produkt of dienst is tegenwoordig niet meer voldoende. Dit is eerder een voorwaarde om het gesprek aan te gaan met klanten en potentiële klanten. Het maakt niet of je nu accountmanager, consultant, klantadviseur of medewerker binnendienst bent. De (potentiële) klant ziet jou als volwaardig gesprekspartner die in staat is om een goed gesprek te voeren waarbij jij de behoefte in kaart brengt en op basis hiervan de juiste oplossing aandraagt.
Dit klinkt allemaal vanzelfsprekend maar het voeren van een verkoopgesprek is een vak apart. Vaardigheden als luisteren, oprechte interesse tonen, vragen stellen, bezwaren weerleggen en klantgericht adviseren zijn hierbij erg belangrijk.
“Lever een klant wat hij nodig heeft, niet wat hij vraagt.”
Op basis van uw behoefte stellen wij een training op maat samen waarbij de nadruk wordt gelegd op vaardigheden die nog verder ontwikkeld kunnen worden. De training bestaat uit een combinatie van theorie en praktijk. In een veilige setting oefenen wij de verschillende vaardigheden waarna we samen in de praktijk aan de slag gaan en op basis van coaching on the job deelnemers feedback geven naar aanleiding van een telefonisch klantgesprek.