Als trainer/accountmanager op het gebied van klantcontact heb ik veel contact met zeer interessante mensen. Zo nam ik contact op met een leasemaatschappij. Een accountmanager had via linkedin gezien dat ik zijn profiel had bekeken en nam op basis daarvan contact met mij op.
Zijn uw accountmanagers ook zo alert op linkedin?
De telefoonverbinding was wat minder maar na 4x hadden we elkaar eindelijk te pakken. Nieuwe klanten kwamen vaak voort uit hun eigen netwerken gaf hij aan. Tijdens dit gesprek gaf hij ook een heel mooi voorbeeld van #klantcontact.
Voor potentiele klanten die rond lunchtijd binnen kwamen lopen wordt een bordje aan de lunchtafel bijgeschoven. Oprechte interesse voor de klant. En dit leverde ook nog meer omzet op.
Hoe gaat u om met uw potentiele klanten rond lunchtijd?
Zo uit eten met de klant levert dus wel degelijk resultaat op. Het thema van deze week, en dat had u vast al geraden, is eten.
Na een week van hard werken zoek ik ook mijn ontspanning op. Dit weekend heerlijk gegeten in Utrecht met een goede vriendin. We kwamen zonder reservering binnen. Na 10 minuten kregen we een tafeltje aangeboden. Terwijl wij naar de tafel liepen zorgde de eigenaar dat de drankjes, die op de bar stonden, naar onze tafel werden gebracht. (Ik zeg goed bezig #klantgerichtheid).
Een heerlijk 4 gangenmenu uitgezocht. Gang 1 bestond uit gepekelde vis, echter de pekel heb ik niet geproefd. Dit netjes aangegeven bij de serveerster. Ze zou het even navragen bij de keuken. Inmiddels 2 gangen verder helaas nog geen antwoord. Nogmaals de serveerster aangeschoten. Ze heeft dit daarna gelijk aan de chef doorgegeven en aan ons teruggekoppeld. En zo hoort het. Mijn complimenten. En ja door de drukte in het restaurant kun je wel eens iets vergeten.
De volgende gang lag er een sliert op mijn bord. Maar ja wat was dit nu precies. Gelei gaf de serveerster aan. Maar ja waarvan dan gemaakt. Het is allemaal goed gekomen MAAR ken je product!!! Weet wat je verkoopt en wat het oplevert voor de klant.
Wat was het nu?
Een sliert gelei dat qua smaak prima paste bij het gerecht.
Wat doet het?
Het zorgt voor een smaakbeleving in mijn mond.
Wat levert het op?
Een voldaan gevoel maar nog meer een geweldige avond in Utrecht met heerlijk eten.
Als laatste stond het dessert op het menu. De serveerster vroeg keurig of we hier mee wilden wachten maar hongerig als we waren lieten we het dessert gelijk komen. En daarbij stelde de serveerster de volgende vraag:
Wilt u iets drinken bij het dessert? Koffie, thee of misschien een likeurtje?
Of had ze nu beter kunnen vragen:
En wat wilt u daarbij drinken. Koffie, Thee of een likeurtje?
#klantcontact zit hem in kleine dingen. En het zijn de kleine dingen die het verschil maken.
Maakt u nog het verschil bij uw klanten? zoals die leasemaatschappij die een bordje aanschuift tijdens de lunch
Geef een reactie