Bij deze uitspraak moet ik altijd aan René Froger denken. Oké, even een stukje songtekst:
This is the moment
This is the day
This is the moment
When I know I’m on my way
Ja, lees het nog maar eens een keer. Waarom?, vraag je jezelf af. Dat vertel ik je zo.
Oké, je hebt nogmaals een keer gelezen. Top. Wat heeft dit nu met klantcontact te maken. Ik neem je mee terug naar November 2014. In de provincie Zeeland wordt jaarlijks een netwerkbeurs georganiseerd genaamd de Contacta. Mijn roots liggen in Zeeland, één van mijn oude werkgevers stond ook op de beurs en ik besloot een kijkje te gaan nemen. Ik liep de beurs op en ik werd aangesproken door iemand van een verzekeringsmaatschappij. Hij vroeg of hij mij nog ergens blij mee kon maken. Er ontstond een leuk gesprek en uiteindelijk liet ik mijn visitekaartje achter omdat ik wel geïnteresseerd was. Tot nu toe klopt alles. Het juiste moment, een proactieve houding op de beurs en een visitekaartje met daarop mijn bedrijfsnaam en mijn contactgegevens. Top.
Maar………..
Wat is nu het juiste moment om dit gesprek op te volgen volgens jou? Ik laat je er even over nadenken. Je geeft veel geld uit aan een beursstand, je nodigt iemand uit om je medewerkers nog wat laatste tips en tricks mee te geven en dan gaan we los en uiteindelijk voer je vele leuke en interessante gesprekken met potentiële klanten.
Hoe lang denk je dat deze potentiële klanten het gesprek op de beurs nog kunnen herinneren?
Hoe groot is de kans dat een andere verzekeringsmaatschappij eerder in contact komt met jouw potentiële klant?
Precies, na een beurs is het belangrijk om niet te lang te wachten om contact op te nemen met jouw potentiële klant en een afspraak te maken voor het drinken van een kop koffie om te bespreken wat jullie voor elkaar kunnen betekenen. Je kunt er zelfs voor kiezen om op de beurs zelf al de afspraak te maken. Logisch toch? Helaas, het komt nog te vaak voor dat bedrijven het moment voorbij laten gaan. De desbetreffende verzekeringsmaatschappij belde mij gisteren (oftewel 3 maanden later op). Een gemiste kans en dat vind ik jammer, zeker gezien alle tijd, moeite, geld en energie die in een beursdeelname wordt gestoken.
Staat jouw bedrijf binnenkort op een beurs? Zorg dan voor een goede opvolging op het juiste moment. Heel veel succes en tot op de beurs.
O ja, vind je dit een interessant artikel voel je vrij om dit artikel te delen in je netwerk. Je zou mij er een groot plezier mee doen. En vind je het interessant om samen met mij een afspraak te maken om verder te praten over hoe wij samen met jou de beste klantbeleving creëren die jouw klanten verdienen, laat dan je gegevens achter https://klantexperience.nl/neem-contact-op/
Geef een reactie