Zondag, 11 juli 17:24
Het was tijd voor een nieuw pak. In Zeeland had ik zo mijn vaste adresje. Maar ja ik woon inmiddels in Breda. En wat nu?
Mijn vorig pak heb ik op maat laten maken. Een actie van mijn vorige werkgever. Dat pak bevalt goed, de kwaliteit is goed en ook de manier waarop ik toen ben geholpen was prima.
Oftewel, op zoek naar een winkel van dat merk in Breda. En jawel hoor gevonden.
Op een maandag in mijn maatpak van het desbetreffende werk naar de winkel. De verkoper was druk in de weer met een andere klant en gaf aan zo klaar te zijn. Inmiddels bekeek hij mijn pak meerdere keren.
Hé, ik ben aan de beurt. Verkoper vraagt mij mijn jasje uit te doen om mijn maat te bepalen. Daarbij zegt hij: Oh, u heeft geen pak van ons aan. Stomverbaasd vraag ik: Weet u dat zeker? 1-0 in mijn voordeel.
TIP!! Pas op met aannames. Als je het niet zeker weet, vraag het gewoon. Wat nu als de verkoper had gezegd:
Uw pak komt me niet bekend voor, van welk merk is uw pak?
Uiteindelijk ben ik uitstekend geholpen door de verkoper. Een mooi pak met daarbij passende overhemden en stropdassen.
Velerlei combinaties van overhemden en stropdassen passeerden de revue. Maar ja wat nu te kiezen. “Dat wat goed voelt” gaf de verkoper aan. “Dat straal je dan ook uit als je het draagt” voegde hij eraan toe.
Tenslotte vroeg ik nog wat hij nu eigenlijk verkocht. Zelfvertrouwen gaf hij aan. Kijk en dat heeft hij duidelijk goed begrepen. Ze verkopen een pak maar voor veel klanten levert dit dus meer zelfvertrouwen op.
Heeft u er wel eens bij stil gestaan. Wat levert uw produkt nu eigenlijk op voor uw klanten?
Geef een reactie